2017-07-07 08:52:38

Poradnik - MYCIE AUTA

Mycie auta

Bieżąca pielęgnacja auta to klucz do sukcesu. To zwykłe, bieżące mycie odpowiedzialne jest w największym stopniu za: połysk lakieru i jego proces starzenia się. Zbyt rzadkie lub nieumiejętne mycie może w szybkim czasie prowadzić do trwałego uszkodzenia powierzchni lakierniczej Twojego auta.

Dziś w kilku krokach opiszę Wam bezpieczny proces zwykłego, bieżącego mycia auta.
 

Mycie wstępne.

Bezpieczny proces mycia zaczyna się od mycia wstępnego. W tym kroku ważne jest aby upewnić się, że lakier jak i felgi naszego auta nie są zbytnio rozgrzane od słońca. Jeżeli na dworze panują upały mycie wstępne rozpocznijmy od schłodzenia lakieru i felg wodą.

Do mycia wstępnego będziemy potrzebowali:
- odpowiedniego płynu do mycia wstępnego, 
- butelki z pianownicą lub pianownicy dokręcanej do myjki ciśnieniowej. Jeżeli nie dysponujemy pianownicami to powinna nam wystarczyć zwykła butelka z atomizerem.

Rozpoczynamy od nałożenia specjalnego preparatu służącego do rozpuszczania i odspajania zabrudzeń z powierzchni lakieru. Tak zwane "piany aktywne" mogą być aplikowane na lakier auta na dwa sposoby:
1. W formie piany jak na zdjęciu. W tym przypadku będziemy potrzebowali specjalną butelkę pod ciśnieniem z dyszą pieniącą lub pianownicę przykręcaną do myjki ciśnieniowej.
2. W formie cieczy. Odpowiednio rozcieńczamy preparat służący do mycia wstępnego, a następnie aplikujemy go zwykłą butelką z atomizerem.

Zaaplikowany produkt do mycia wstępnego pozostawiamy na aucie, na kilka minut. W tym czasie następuje rozpuszczanie i odspajanie brudu od lakieru. 

Bardzo ważne podczas tej czynności jest aby obserwować zaaplikowany produkt. Nie powinniśmy dopuszczać aby ciecz nam zaschła lub odparowała. W niektórych przypadkach odparowany preparat może doprowadzić do uszkodzenia lakieru.

Po odczekaniu kilku minut spłukujemy dokładnie auto. Im więcej brudu ściągniemy tą bezdotykową metodą mycia, tym bardziej zmniejszamy ryzyko późniejszego porysowania lakieru w trakcie mycia zasadniczego.


Mycie zasadnicze.


Do tej czynności potrzebne nam będą:
- szampon,
- rękawica do mycia auta,
- najlepiej dwa wiadra wyposażone w separatory brudu.

Mycie rozpoczynamy od dachu, a następnie stopniowo, chodząc dookoła auta schodzimy w dół.
Jeżeli dysponujemy dwoma wiadrami to po doczyszczeniu jakiegoś fragmentu auta wpierw maczajmy i płuczmy rękawicę w wiadrze z samą wodą. W wiadrze tym następuje wypłukanie rękawicy z brudu. 
Następnie maczajmy rękawicę w wodzie z szamponem i myjmy kolejny fragment auta.

Metoda mycia od góry do dołu jest dość ważna. W górnej części auta mamy przeważnie mniejszą ilość przywartych zabrudzeń. W dolnej, np przy nadkolach zawsze znajdziemy większą ilość piasku, błota i innych zabrudzeń. Schodząc stopniowo rękawicą w dół utrzymujemy na rękawicy jak i w wiadrze możliwie najmniejszą ilość zabrudzeń i piasku. Minimalizujemy więc ryzyko porysowania lakieru.

Pamiętajmy o otwarciu klapki wlewu paliwa czy samych drzwi i bagażnika. Tam też zawsze zbiera się trochę brudu.

W ostatniej kolejności myjemy koła i nadkola. Do tej czynności możemy użyć specjalnych preparatów i akcesoriów. Jeżeli felgi są na bieżąco myte czy konserwowane to przeważnie powinna wystarczyć szczota, rękawica i szampon.

Po zakończenia mycia zasadniczego dokładnie spłukujemy auto wodą.



Suszenie lakieru.

Drobne rysy, które obserwujemy na lakierze najczęściej powstają w trakcie mycia. Dokładniej podczas dwóch faz mycia: 
- mycia zasadniczego, gdy myjemy auto gąbką lub rękawicą,
- suszenia, gdy wycieramy auto ręcznikami czy irchami, ewentualnie w skrajnych przypadkach ściągaczkami.

Co będzie nam potrzebne:
- najlepiej dwa ręczniki dedykowane do osuszania lakieru.

Suszenie auta zaczynamy od dachu i stopniowo chodząc dookoła auta schodzimy w dół.

 

Aby zminimalizować ilość powstających rys starajmy się unikać tarcia i wzdłużnych lub okrężnych ruchów ręcznikiem. Wystarczy jak położymy ręcznik, a woda wsiąknie sama. Ewentualnie, przy użycia ręcznika, lekko klepmy powierzchnię lakieru.

Opcjonalnie po wysuszeniu auta możemy nałożyć na lakier specjalne preparaty konserwująco-nabłyszczające (Quik Wax lub Quik Detailer).

 

Niezbędne akcesoria do bieżącego mycia auta.
1. Najlepiej dwa wiadra wyposażone w separatory zabrudzeń.
2. Rękawica do mycia auta wykonana z mikrofibry lub długowłosej wełny merynosa.
3. Butelka z atomizerem lub lepiej pianownica.
4. Pędzelek doczyszczania zakamarków czy felg.
5. Szczotka do felg.

Opinie klientów zobacz: wszystkie opinie

Twoja opinia może być pierwsza.

Pokazuje 0-0 z 0 opinii