2017-07-07 08:52:38

Poradnik - MYCIE AUTA

Mycie auta

Bieżąca pielęgnacja auta to klucz do sukcesu. To zwykłe, bieżące mycie odpowiedzialne jest w największym stopniu za połysk lakieru i jego proces starzenia się. Zbyt rzadkie lub nieumiejętne mycie może w szybkim czasie prowadzić do trwałego uszkodzenia powierzchni lakierniczej Twojego samochodu.

Dziś w kilku krokach opiszę Wam bezpieczny proces zwykłego, bieżącego mycia karoserii.
 

Mycie wstępne.
Bezpieczny proces mycia zaczyna się od mycia wstępnego. W tym kroku ważne jest aby upewnić się, że lakier jak i felgi naszego auta nie są zbytnio rozgrzane od słońca. Jeżeli na dworze panują upały mycie wstępne rozpocznijmy od schłodzenia lakieru i felg wodą.

Do wstępnego etapu będziemy potrzebowali:

  • odpowiedniego płynu do mycia wstępnego, 
  • ręcznej pianownicy lub pianownicy dokręcanej do myjki ciśnieniowej. Jeżeli nie dysponujemy pianownicami to powinna nam wystarczyć zwykła butelka z atomizerem.


Rozpoczynamy od nałożenia specjalnego preparatu służącego do rozpuszczania i odspajania zabrudzeń z powierzchni lakieru. Tak zwane "piany aktywne" mogą być aplikowane na lakier auta na dwa sposoby:

  1. W formie piany jak na zdjęciu. W tym przypadku będziemy potrzebowali specjalną butelkę pod ciśnieniem z dyszą pieniącą lub pianownicę przykręcaną do myjki ciśnieniowej.
  2. W formie cieczy. Odpowiednio rozcieńczamy preparat służący do mycia wstępnego, a następnie aplikujemy go zwykłą butelką z atomizerem.

Zaaplikowany produkt do mycia wstępnego pozostawiamy na aucie, na kilka minut. W tym czasie następuje rozmiękczanie i odspajanie brudu od lakieru. 

Bardzo ważne podczas tej czynności jest aby obserwować zaaplikowany produkt. Nie powinniśmy dopuszczać aby ciecz nam zaschła lub odparowała. W niektórych przypadkach odparowany preparat może doprowadzić do uszkodzenia lakieru.

Po odczekaniu kilku minut spłukujemy dokładnie auto. Im więcej brudu ściągniemy bezdotykową metodą mycia, tym bardziej zmniejszamy ryzyko późniejszego porysowania lakieru w trakcie mycia właściwego.


Mycie właściwe

Do tej czynności potrzebne nam będą:

  • szampon,
  • rękawica do mycia auta,
  • najlepiej dwa wiadra wyposażone w separatory brudu.


Mycie rozpoczynamy od dachu, a następnie stopniowo, schodzimy na dolne elementy karoserii.
Jeżeli dysponujemy dwoma wiadrami to po doczyszczeniu jakiegoś fragmentu auta, płuczemy rękawicę w wiadrze z samą wodą. W wiadrze tym następuje wypłukanie brudu z rękawicy. 
Następnie zanurzamy rękawicę w wodzie z szamponem i myjemy kolejny fragment auta.

Metoda mycia od góry do dołu jest dość ważna. W górnej części auta mamy przeważnie mniejszą ilość przywartych zabrudzeń. W dolnej, np przy nadkolach zawsze znajdziemy większą ilość piasku, błota i innych zanieczyszczeń. Schodząc stopniowo rękawicą w dół utrzymujemy na rękawicy jak i w wiadrze możliwie najmniejszą ilość błota, kurzu i piasku. Minimalizujemy więc ryzyko porysowania lakieru.

Pamiętajmy o otwarciu klapki wlewu paliwa czy samych drzwi i bagażnika. Tam też zawsze zbiera się trochę brudu.

W ostatniej kolejności myjemy koła i nadkola. Do tej czynności możemy użyć specjalnych preparatów i akcesoriów. Jeżeli felgi są na bieżąco myte czy konserwowane to przeważnie powinna wystarczyć szczotka, rękawica i szampon.

Po zakończenia mycia zasadniczego dokładnie spłukujemy auto wodą.


Suszenie lakieru.
Drobne rysy, które obserwujemy na lakierze najczęściej powstają w trakcie mycia. Dokładniej podczas dwóch faz mycia: 

  • mycia zasadniczego, gdy myjemy auto gąbką lub rękawicą,
  • suszenia, gdy wycieramy auto ręcznikami czy irchami, ewentualnie w skrajnych przypadkach ściągaczkami.


Co będzie nam potrzebne:

  • najlepiej dwa ręczniki dedykowane do osuszania lakieru.


Suszenie auta zaczynamy od dachu i stopniowo chodząc dookoła auta schodzimy w dół.
 

Aby zminimalizować ilość powstających rys starajmy się unikać tarcia i wzdłużnych lub okrężnych ruchów ręcznikiem. Wystarczy jak położymy ręcznik, a woda wsiąknie sama. Ewentualnie, przy użycia ręcznika, lekko klepmy powierzchnię lakieru.

Opcjonalnie po wysuszeniu auta możemy nałożyć na lakier specjalne preparaty konserwująco-nabłyszczające (Quick Wax lub Quick Detailer).

 

Niezbędne akcesoria do bieżącego mycia auta.

  1. Najlepiej dwa wiadra wyposażone w separatory zabrudzeń.
  2. Rękawica do mycia auta wykonana z mikrofibry lub długowłosej wełny merynosa.
  3. Butelka z atomizerem lub lepiej pianownicą.
  4. Pędzelek do doczyszczania zakamarków czy felg.
  5. Szczotka do felg.
  6. Specjalne ręczniki z mikrofibry do osuszania lakieru.
Opinie klientów zobacz: wszystkie opinie

Twoja opinia może być pierwsza.

Pokazuje 0-0 z 0 opinii
Uwaga!
* pola wymagane Dodaj opinię