2017-09-13 16:49:54

Poradnik - POLEROWANIE

Bez względu na to czy jesteś doświadczonym profesjonalistą czy też amatorem detailingowych zabiegów chcącym osiągnąć jakość i efekt bez żadnych zarysowań, maszyna polerska jest idealnym narzędziem dla Ciebie. Maszyna polerska typu dual action jest doskonałym wyborem dla kogoś kto dopiero zaczyna swoją przygodę, jak i dla doświadczonych detailerów. Tego typu maszyną jesteśmy w stanie odświeżyć i nabłyszczyć lakier swojego samochodu lub wykonać bardzo dobrej jakości korektę lakieru. Najczęściej wybieranymi maszynami przez detailerów są: FLEX XFE 7-15 125/150, ShineMate EX620-5/15, Rupes LHR 15 MARK III czy ADBL Roller D15125. Dlatego, że są to maszyny typu dual action - rotacyjna i orbitalna, nie musisz się martwić, że spalisz swój lakier. Należy pamiętać, że do całkowitego usunięcia rys, trzeba zredukować bezbarwną powłokę lakieru do najniższego poziomu zarysowania. Czasem zdarza się jednak, że głębokie rysy mogą być usunięte jedynie maszyną rotacyjną lub poprzez ponowne lakierowanie.


Jak używać?:
Maszyna powinna być używana na chłodnej powierzchni lakieru i w odpowiednim miejscu. Wszystkie wymienione techniki mogą być zastosowane na wszystkich rodzajach lakieru.

Zanim przystąpisz do maszynowego polerowania upewnij się, że auto jest dokładnie umyte i osuszone. Jeśli na powierzchni nagromadziły się zanieczyszczenia należy je usunąć poprzez glinkowanie. Zapewni to poprawną ocenę niedoskonałości i w rezultacie dobór odpowiedniego produktu.
Przed nałożeniem produktu na gąbkę polerską, zaimpregnuj ją małą ilością pasty polerskiej. Następnie nałóż właściwą ilość pasty polerskiej na gąbkę. Produkt nakładamy na gąbkę w postaci 3-4 groszków. Najpopularniejsze produkty używane dzisiaj przez detailerów to m.in. Zvizzer, Koch, Manzerna, Carpro, ADBL, Angelwax.

Maszyna powinna być zawsze włączana i wyłączana podczas pracy na lakierze, co pozwoli uniknąć nadmiernego rozprzestrzeniania się pasty. Zaleca się polerowanie małych obszarów zamiast całego pojazdu od razu. Pracuj na jednym obszarze ok 50x50 cm stosując wolne, nakładające się na siebie ruchy, do momentu aż na powierzchni lakieru z produktu pozostanie tylko mgiełka. Zetrzyj pozostałości ręcznikiem z mikrofibry.

Ponownie oceń niedoskonałości i powtórz proces póki nie zostaną w pełni usunięte. Nie ma potrzeby stosowania dodatkowego nacisku na maszynę, po prostu używaj uchwytu.


Wskazówka:

Kiedy już niedoskonałości zostały usunięte ważne jest aby chronić lakier poprzez nałożenie wosku lub powłoki ochronnej. Dzisiaj mamy do wyboru wiele produktów, które bez problemu zaaplikujemy samodzielnie. Jak zabezpieczyć lakier swojego samochodu przeczytasz TUTAJ.

Opinie klientów zobacz: wszystkie opinie

Twoja opinia może być pierwsza.

Pokazuje 0-0 z 0 opinii
Uwaga!
* pola wymagane Dodaj opinię